Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Etiketas verslo organizacijoje ir už jos ribų
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Etiketas verslo organizacijoje ir už jos ribų

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738
Aprašymas

Etiketas ir kasdieninis elgesys organizacijoje. Ką turėtų atminti darbdavys (verslininkas). Dalykinio etiketo reikalavimai. Verslininko išvaizda. Kūno kalba. Elgsena derybų metu. Biuro ar kontoros įranga. Elgesys su klientais. Dalyvavimo renginiuose etiketas. Tarptautinio bendravimo etiketas.

Ištrauka

1. Etiketas ir kasdieninis elgesys organizacijoje.
2. Dalykinio etiketo reikalavimai
3. Dalyvavimo renginiuose etiketas.
4. Tarptautinio bendradarbiavimo etiketas.
Etiketas ir kasdieninis elgesys organizacijoje.
Žmonių bendravimas reikalauja laikytis tam tikrų elgesio normų. Kitaip tariant, individo
bendravimas visuomenėje turi tam tikrą normtyvumo pobūdį, tai yra, jis privalo laikytis normų sistemos, etiketo.
Etiketas (pranc. etiquette- nustatyta formali ceremonijų tvarka) tai kurios nors visuomenės ar jos
dalies (socialinės grupės) tinkamo elgesio ir laikysenos normos, žmonių priimtos tarpusavio bendravimo mandagumo taisyklės ir formos. Etiketas neretai įvardijamas kaip žmonijos istorijoje susiklostęs kultūros elementas, tam tikras formalus ritualizuotas elgesys, kartais reguliuojamas griežtai nustatytos tvarkos (ypač tai būdinga diplomatiniam, "rūmų", "aukštuomenės", tam tikros profesinės veiklos konkrečių funkcijų, o taip pat - įvairaus lygio priėmimų, susitikimų metu). Etiketas įgalina išskirti žmones, su kuriais bendraujame, parodyti jų reikšmingumą, pademonstruoti savo požiūrį į juos – pagalbą ir mandagumą. Taigi etiketo paskirtis dvejopa: funcinė ir dorovinė.
Funkcinė paskirtis. Etiketas tvarko, disciplinuoja, optimizuoja dalykinį bendravimą, sukurdamas jam
palankų psichologinį klimatą, supaprastindamas žmonių santykių reguliavimą. Jis taip pat diferencijuoja visuomenę, kiekvieną jos atstovą versdamas elgtis pagal atitinkamą socialinį, profesinį, komunikatyvinįstatusą, tam tikrą vaidmenį. Etiketas pritaikytas tipiškoms situacijoms, todėl jis sutaupo žmonių laiką ir bendraujant eikvojamą dvasinę energiją; drauge suteikia jų poelgiams patraukumo. O šis ypač lemia individo socialinės veiklos sėkmę. Etiketas – žmonių bendravimo sąlyga, kuri kuria terpę turtingesniems ryšiams, efektyvesniam susikalbėjimui bei našesnei veiklai. Mandagumas, taktiškumas, dėmesys kolegai, interesantui, klientui ir t.t. sukuria reputaciją firmai ir atskiram verslininkui. O geras vardas, puikus verslininko, meistro, profesionalo įvaizdis yra pelningas. Etiketas padeda subtiliau ir geriau išreikšti asmenybės elgesio esmę, leidžia psichologiškai lengviau prisitaikyti prie situacijos ir daryti poveikį kitiems; jis taip pat padeda išvengti konfliktų arba neskausmingai juos išspręsti. Dalykinei profesinei veiklai, verslo partnerystei šios etiketo funkcijos yra neįkainojamos..
Dorovinė paskirtis. Etiketas išreiškia ir tam tikrus moralinius principus, mandagumo, padorumo, pagarbos, geranoriškumo, humaniškumo reikalavimus. Profesinėje veikloje etiketo nepaisymas pastebimas daug greičiau negu dorovės subtilybės. Todėl čia ypač reikalaujama mandagumo, išorinio disciplinuotumo.
Dalykinėje etikoje būtina jausmų disciplina, emocinis neutralumas arba pozytyvumas – ir griežtai
draudžiamas negatyvumas. Ne tik išoriškai negražu, bet ir moraliai nepadoru primesti savo negatyvias
jausmines būsenas klientams, interesantams, kolegoms.
Taigi etiketas yra empyriškai matomos – išorinės – žmonių elgesio formos. Joms skleistis sąlygas
sudaro moralinės vertybės. Etiketo normose suformuluota viena iš svarbių etinių vertybių – besąlygiškos pagarbos, palankumo kitam individui imperatyvas bei jo išraiška. Dar I. Kantas pastebėjo, kad gražus elgesys stimuliuoja dorovinius jausmus bei mintis. Per išorybę provokuojamos ir vidinės moralinės nuostatos. Anglų filosofas Frencis Beiconas (1561 – 1626) teigė, kad etiketas – tai turtas, kuriuo reikia mokytis naudotis: jis padeda pasiekti tikslą, sukurti gerą įvaizdį ir patraukti savo pusėn.
Etiketo taisyklės palengvina bet kokios organizacijos veiklą, nepriklausomai nuo jos dydžio ir
veiklos pobūdžio, ar tai namų ūkis, ar maža įstaigėlė, ar tarptautinė korporacija. Kaip kelio ženklai ir eismo taisyklės, taip įstaigoje puoselėjamos elgesio normos saugo firmos reputaciją, o jos tarnautojus nuo konfliktų ir įžeidinėjimų. Nors visur įprasta mandagiai elgtis, verslo pasaulyje gero elgesio sąvoką
formuoja kiekvienos kompanijos stilius ir tradicijos. Jei vienokia apranga tiks dirbant reklamos agentūroje, tai banke ar advokatų kontoroje ji gali būti nepriimta. Vienose įstaigose darbuotojai visuomet vadinami vardais, o kitose į viršininką įprasta kreiptis pone ar ponia. Gerai, jei pasiseks dirbti kompanijoje, kuri turi surašytas elgesio taisykles. Priešingu atveju stebėkite kitur.
Akivaizdu, kad kitų pasitikėjimą galima pelnyti tik garbingai elgiantis su kitais žmonėmis. Kad ir
koks protingas būtų darbuotojas, be kolegų paramos jis negalės gerai atlikti savo pareigų. Dirigentas gali diriguoti tik tuomet, jei orkestras jam paklūsta. Visų lygių kompanijos darbuotojai privalo būti padorūs.
Elementarų sąžiningumą ir pagarbą turi rodyti abi pusės: ir darbdavys, ir darbuotojai:
• Dirbti visą darbo dieną;
• Nesimuliuokite. Skųskitės liga tik tuomet, jei iš tiesų sergate
• Firmoslėšas naudoti pagal paskirtį;
• Įspėti bendradarbius, kad neslėpsite melo ir pats nemeluosite;
• Firmos blankus naudoti tik tarnybiniams reikalams;
• Sąžiningai deklaruoti savo išlaidas;
• Kuo rečiau skambinti asmeniniais reikalais;
• Telefakso ryšiu naudotis tik tarnybiniais reikalais.
Organizacijos etiketas reikalauja rūpintis bendradarbiais ir skirti jiems dėmesį. Kartais net vieno
asmens elgesys gali gali žymiai pagerinti ar pabloginti firmos įvaizdį., sukurti jaukią darbinę atmosferą.
Tam reikia tik pasistengti:
• Būti punktualiam: neverskite kitų laukti; jei jūs įpratęs vėluoti į darbą, į susitikimus ar nespėjat atlikti
užduočių - neteksit pasitikėjimo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-22
DalykasEtiketo referatas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasReferatai
Apimtis38 puslapiai 
Literatūros šaltiniai14
Dydis58.25 KB
Autoriusjaroslav
Viso autoriaus darbų17 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Etiketas verslo organizacijoje ir uz jos ribu [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 38 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą