Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Kultūra ir etiketas versle
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kultūra ir etiketas versle

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Bendrosios nuostatos. Pokalbio strategija. Dalykinio etiketo abėcėlė. Verslininko išvaizda. Elgsena derybų metu. Biuro ar kontoros įranga. Elgesys su klientais. Naujos moterų elgesio ir elgesio su jomis taisyklės. Vadovo elgesys.

Ištrauka

Aktualumas. Kultūra versle ir vadyboje visuomet aktuali tema. Kodėl ji aktuali? Kodėl įmonės ar firmos skatina vadovus mokytis kultūringo ir gražaus elgesio?
Pradėti reikėtų nuo to, kad mandagūs ir gerų manierų įmonės ar įstaigos vadovai sukuria gerą darbo atmosferą. Galima teigti, kad tie verslininkai, kurie yra gerbiami kitų, gerbia ir savo klientus. Todėl pagarbus elgesys padeda formuoti palankų įstaigos įvaizdį.
Etiketas būdamas žmonių bendravimo priemone, padeda sukurti pagarbią verslo partnerių bendravimo aplinką, leidžia laikytis partnerių lygiateisiškumo, lygiavertiškumo, džentelmeniškumo principų, išreiškia dėmesį, rodomą vienas kitam. Nesilaikant etiketo normų, neįmanoma protingai svarstyti reikalą, keistis nuomonėmis, bendrai ieškoti tiesos. Net susidūrus labai skirtingoms pažiūroms, įsitikinimams, nuostatoms, etiketas gali neleisti, kad nuomonių skirtumas peraugtų į tarpusavio įžeidinėjimą, žmogaus orumo niekinimą. Etiketas, apsaugodamas kiekvienos asmenybės orumą, padeda plėtoti humaniškus tarpusavio santykius. Verslininkams kasdien kyla daug klausimų (Kaip elgtis su žmonėmis? Kaip įgyti kitų žmonių pagarbą? Kaip elgtis keblioje situacijoje ir derybų metu?). Todėl būtina į šiuos klausimus plačiau.
Tai ypač svarbu tiems, kurie nori padaryti karjerą. Verslininkai turi pagarbiai elgtis, nes kuria savo įmonės įvaizdį. Be to, elgesiu parodo ir savo vertę, tai labai svarbu, kai žmogus nori tapti vadovu. Tik toks žmogus, kuris moka tinkamai elgtis, gali tikėtis pasiekti daugiau už kitus.
Gerai perprasti dalykinį etiketą, paisyti verslo pasaulyje pripažintų normų ir nerašytų taisyklių – tai verslininko kelias į sėkmę. Todėl verslininkas privalo mokėti dalykinio etiketo abėcėlę, kurioje svarbu viskas: ne tik verslininko išvaizda ir manieros, bet ir jo biuro ar kontoros interjeras, ten dirbančių darbuotojų elgesys su klientais.
Verslo etinės nuostatos ir jų pripažinimas praktinėje veikloje civilizuotose šalyse jau nuo seno yra įprastas dalykas. Tuo tarpu didžiajai Lietuvos verslininkų daliai jos tėra tik gražios, pašaipą keliančios teorinės nuostatos. Verslo normų laikymasis byloja apie tos visuomenės kultūros lygį.
Problema. Etikos ir kultūros nebuvimas versle skaitina darbdavių ir darbuotojų tarpusavio nesutarimus.
Tikslas. Apibūdinti kultūros ir etiketo normas versle.
Uždaviniai...
Objektas. Lietuvos verslininkai.
Tyrimo metodai. Literatūros analizė.
Hipotezė. Etikos klaidos tiesiogiai atsiliepia darbo kokybei.

Verslas žengia pirmuosius žingsnius. Todėl kol kas nėra susikūrusi "lietuviška" verslo etika. Nemažai Lietuvos verslininkų nėra susipažinę su užsienio šalių verslo etika ir linkę nepaisyti verslui keliamų moralinių reikalavimų, todėl kiekvienas verslininkas turi laikytis verslo etikos normų. Kas sudaro verslininko etinį kodeksą? Kokios yra bendrosios nuostatos, kuriomis derėtų vadovautis save gerbiančiam verslininkui? Visi verslininkai turėtų žinoti, kad:
1. Verslas neturi skausinti kitų žmonių. Verslas – viena žmogaus veiklos rūšių. Ši veikla pirmiausia turi padėti žmogui, jo gerovei. Verslininkas privalo gerbti žmonas, o tik po to viską vertinti pinigais.
2. Verslas neturi pažeisti ar naikinti žmogaus ekologinės ar ekonominės erdvės. Šio pažeidimo pavyzdys gali būti tarši gamyba bei prekyba ekologiškai nešvariais produktais, kurie masiškai įvežami į silpnai kontroliuojamas šalis. Verslininkas turi mokėti dorai užsidirbti pinigus.
3. Verslininkas turi prisiminti, kad rinkoje jis veikia ne vienas, todėl privalo atsižvelgti ne tik į savo, bet ir į konkurento interesus. Jis turi siekti ne sunaikinti konkurentą, bet ieškoti abipusiškai naudingo bendradarbiavimo.
4. Verslininkas turi sąžiningai vykdyti savo įsipareigojimus partneriams ir siekti, kad šie taip pat elgtųsi su juo. Taip pat vykdyti sutartyse numatytus įsipareigojimus.
5. Verslininkas privalo:
• gerbti įstatymus ir jų laikytis;
• gerbti vyresniuosius, žmogaus gyvybę, teises ir garbę;
• gerbti privačią nuosavybę;
• turėti tikslą;
• laikytis žodžio;
• būti garbingas ir teisingas;
• teisingai paskirstyti savo lėšas.
Reikia siekti, kad būtų pripažintos ir įgyvendintos civilizuoto verslo normos, suprastas dorovinių vertybių prioritetas siekiant ekonominių tikslų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-30
DalykasEtiketo referatas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.61 KB
AutoriusJuste
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus kolegija
FakultetasVerslo vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kultura ir etiketas versle [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Vilniaus kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą