Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Etiketo reikalavimai dalykiniuose santykiuose
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Etiketo reikalavimai dalykiniuose santykiuose

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Mandagumo taisyklės ir natūralus elgesys. Manipuliacija ar pagarba? Bendravimo ypatumai. Bendravimo būdai. Neverbaliniai bendravimo būdai. Verbaliniai bendravimo būdai. Bendravimo principai. Priimkime pašnekovą tokį, koks jis yra. Savęs vertinimas. Savojo "AŠ" vertinimo būdai. Etikos kodeksas. Įvaizdžio kūrimas. Reikalavimai aprangai. Išvados.

Ištrauka

Elgesio taisyklių bei simbolių visuma sudaro etiketą, kuris palengvina, supaprastina žmonių santykių reguliavimą. Būtinas pritaikytas tipiškoms, nuolat pasikartojančioms situacijoms, jis tarsi nusako, kaip konkrečiai išreikšti, materializuoti paprasčiausias visuotines dorovės normas..
Etiketo specifika yra ta, kad jis kiekvienai bendravimo situacijai suteikia jos turinį labiausiai atitinkančią formą, patį bendravimą daro malonų, emociškai gerai nuteikiantį, gražų, naturalų, lengvą, paprastą.
Savo tiesioginę paskirtį- kurti kuo palankiausias sąlygas bendravimui- etiketas atlieka, orientuodamas žmogų į elgesio išraišką, jo formos tobulumą.
Žmonių tarpusavio santykių kultūra reiškiasi visose bendravimo srityse, pradedent asmeniškais santykiais šeimoje ir baigiant laikysena (elgesiu) vienas kito atžvilgiu.
Etiketas versle- tai tarptautinis protokolas ir jo svarba karjerai ir pajamoms, protokoliniai susipažinimo ir pasisveikinimo reikalavimai, vizitinės kortelės ir jų naudijimas, svečių sutikimas ir oficialūs pokalbiai, telefono pokalbiai, rūkimo proceso reikalavimai, kvietimai, oficialūs priėmimai, elgesys prie stalo, dovanos, protokoliniai aprangos reika.
Šiais laikais versle daug dėmesio skiriama komunikacijai ir bendravimui. Mandagūs, paslaugūs, mokantys užmegzti kontaktą ir įgyti kliento pasitikėjimą pardavėjai ir kiti aptarnaujantys darbuotojai – ne prabanga, o būtinybė kompanijai, norinčiai išlikti ir įsitvirtinti. Pastaruoju metu net monopolinės kompanijos stengiasi apmokyti savo darbuotojus, kaip dera elgtis su klientais, bendrauti tarpusavyje, nes visi jaučia būtinybę kurti gerą savo įvaizdį.

Įsivaizduokite, kad su kuo nors svarstote, kas yra svarbiausia bendraujant. Tuomet būtinai kils klausimas: bendraujant su kuo? Kalbėdamiesi su draugais ir artimaisiais iš jų tikimės kiek kitokio elgesio nei iš bendradarbių, verslo partnerių, o juo labiau savo klientų. Kita vertus, kai bendrauti mus verčia reikalai, o ne poreikis tiesiog pabūti su žmonėmis, mes ir patys elgiamės kiek kitaip – skiriasi ir mūsų tikslai, ir elgesio manieros.
Bendraudami su namiškiais ar gerais draugais, į etiketo taisyklių laikymąsi nelabai kreipiame dėmesį. Tuomet mums daug svarbesnis atrodo nuoširdumas, natūralumas ir "gyvas" bendravimas. Kai tik pradedame kalbėti apie dalykinį bendravimą, daugelis pirmiausia stengiasi prisiminti etiketo taisykles. Atrodytų, kad vienas svarbiausių dalykų tvarkant reikalus yra mandagumas. Be abejo, tai tiesa. Telieka pasiaiškinti, kas gi yra mandagumas.
Yra daug taisyklių, reglamentuojančių elgesį vienose ar kitose situacijose: kaip pasisveikinti, kaip prisistatyti, kaip priimti svečius ar kalbėtis telefonu. Tas taisykles dažniausiai vadiname bendravimo etiketu, kartais – protokolo reikalavimais. Kaip manote, ar mums bus iš jų naudos, jei jų net nežinosime? Juokingas klausimas, atsakysite, žinoma, ne. Bendravimo etiketu vadinamas taisykles reikia ne tik žinoti, ne tik gebėti pritaikyti jas, bet dar ir jomis tikėti, tai yra iš tikrųjų jomis vadovautis.
Daugelis mūsų pasakys, kad puikiai įsivaizduoja, kaip turi atrodyti mandagus, gerai išauklėtas žmogus – jis žino, kaip reikia elgtis prie stalo, jis sveikinasi ir nepamiršta atsisveikinti, yra tvarkingas ir moka dailiai apsirengti, jis paslaugus ir gerbia kitus žmones, jis šypsosi ir yra geranoriškas, greta jo kiti žmonės jaučiasi komfortiškai. Be abejo, toks žmogus paprastai kelia mums simpatiją ir pasitikėjimą – greta jo būti saugu ir gera. Veikiausiai pajutote, kad kalbame ne tiek apie žinojimą, kaip reikia elgtis pagal taisykles, kiek apie tai, kad tų taisyklių turi būti laikomasi natūraliai, kaip savaime suprantamo dalyko. Iš tiesų etiketo ir bendravimo taisyklių galima išmokti, o ilgainiui, jei jos įsitvirtina ne tik mūsų elgesyje, bet ir mąstyme, netgi tampa tarsi mūsų asmenybės dalimi. Tuomet jas jau galime vadinti ir geromis manieromis – jomis besivadovaujantis žmogus ne tik mandagiai elgiasi, jis toks ir yra. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-05
DalykasEtiketo referatas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis31.95 KB
Autoriuszvacka
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Etiketo reikalavimai dalykiniuose santykiuose [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Klaipėdos valstybinė kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą