Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Geros manieros - prabanga ar būtinybė
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Geros manieros - prabanga ar būtinybė

  
 
 
12345678
Aprašymas

Malonūs ir paslaugūs darbuotojai atspindi įmonės ar įstaigos strategiją. Geros manieros yra būtina kiekvienos karjeros sąlyga. Taigi – Jūs esate naujas darbuotojas. Išvados. Jūsų pirmo pavaldinio priėmimas į darbą ir atleidimas iš jo. Taisyklės, į kurias reikėtų atkreipti dėmesį, priimant į darbą naują darbuotoją. Ar sakyti tiesą darbuotojui, kurį atleidžiate iš darbo? Taisyklės kaip atleisti iš darbo. Pabaigai.

Ištrauka

Dauguma žmonių yra įsitikinę, kad jie puikiai elgiasi, yra mandagūs. Galų gale, visi jie buvo auklėti, taigi žino, kaip dera elgtis draugijoje. Pavyzdžiui, prie stalo dauguma Vidurio Europos gyventojų sugeba daugmaž vikriai manipuliuoti peiliu ir šakute. Jie nesiremia į stalą alkūnėmis ir valgydami nesiurbia sriubos, žino, kad draugijoje nemandagu gerti šampaną litrais, o atsiriaugėti po gerų vaišių mūsų platumose nepriimtina jau nuo Liuterio laikų. Bet ar to užtenka, kad galėtume laisvai elgtis visuomenėje, kad nekirbėtų galvoje mintis, kaip čia neapsijuokus. Tuo labiau, kad be gerų manierų šiandien kopti karjeros laiptas faktiškai neįmanoma. Savame rate atsipalaiduoti gal ir leistina, bet užsieniečiui mūsų etiketo trūkumai gali sudaryti atsilikusios šalies įvaizdį. Čia kalbama ne tik apie žinojimą, kada ir kaip reikia elgtis pagal taisykles, bet ir apie tai, kad tas taisykles privalu vykdyti kaip savaime suprantamą dalyką. Manierų galima išmokti, jos gali tapti netgi asmenybės dalimi.
Geros manieros neturi kelti įtarimo, kad tai – tam tikra bendravimo taktika. Vis dėlto kartais, tarkim, susidūrus su įžūliu pašnekovu, tenka apsimesti, antraip galima pasirodyti nemandagiu. Profesinėje veikloje ši riba kur kas subtilesnė – tik verslo interesai net ir tokiais atvejais verčia mus paisyti mandagumo, nors ir didelėmis pastangomis. Tačiau net ir dėl jų negalima aukoti savigarbos ir sutikti su viskuo, ką siūlo toks žmogus. O į mandagumui nusižengiančius asmeninius bendradarbių įpročius reaguoti reikėtų tik tada, jeigu jie tuos įpročius demonstruoja ir tiesiogiai bendraudami su klientais arba palaikydami dalykinius kontaktus už įmonės ar įstaigos ribų. Ši taisyklė yra viena iš pagrindinių norint išvengti konfliktų su pavaldiniais.
Naujoji verslo strategija dabar daug dėmesio skiria komunikacijai ir informacijai. Daugeliui įstaigų išoriniai kontaktai nėra vien komerciniai. Šiais laikais nerasime nė vienos firmos, kuri manytų, kad jos gaminius pirks ar jos paslaugomis naudosis vien tik dėl jų puikios kokybės. Savaime aišku, kad pardavimo strategijai vis didesnę reikšmę turi psichologiniai svertai. Malonūs ir paslaugūs darbuotojai atspindi įmonės ar įstaigos strategiją. Tai ypač akivaizdu klasikinėje paslaugų srityje – bankuose, draudimo įstaigose, privačiuose sektoriuose ir kt. Pastaruoju metu net monopolinės įmonės, pavyzdžiui, elektros energijos gamintojos, ėmė siųsti savo darbuotojus mokytis nepriekaištingo elgesio, mat ir jos priverstos saugoti savo gerą vardą visuomenėje. Sėkmę lemia gebėjimas bendrauti, todėl darbuotojų elgesiui dabar keliami ypač dideli reikalavimai. Taigi bendravimo kultūra, ilgą laiką buvusi užmiršta, dabar įgyja vis didesnę reikšmę. Tyrimai rodo, kad nuo 40 iki 80 procentų visos vadovų veiklos sudaro bendravimas. Bendravimo sėkmę lemia vadovo elgesys, tiksliau, - vadovavimo stilius.
Svarbiausias bendravimo būdas yra pokalbis, ypač kai sprendžiami subtilūs asmeniniai klausimai, vyksta derybos ar aptariamos sudėtingos verslo problemos. Todėl patartina nesikliauti vien pokalbio strategija, o rūpintis ir bendravimo stiliumi.
Galime panagrinėti bet kokią situaciją, kad įsitiktume, jog reikia laikytis tam tikrų bendravimo normų. Pavyzdys – priėmimas į darbą. Šiandien, kai į darbo vietą kartais pretenduoja 250 norinčiųjų, turinčių pakankamą kvalifikaciją, kas gaus darbą, o kas ne, lemia kiti kriterijai, dažnai – simpatijos veiksnys. Svarbu, koks pirmasis įspūdis – kertinis profesinės sėkmės akmuo. Personalo skyrių vadovai šiandien nori nusimanančių ir žavingų, pasitikinčių savimi ir malonios išvaizdos pretendentų, nes išvaizda – tai manierų visuma, o manieros negali kirstis su veido bruožais ir apsirengimu. Ne vienas atsidus: " Kokie dideli reikalavimai". Tačiau tai , ko reikalaujama, labai lengvai pasiekiama. Nepatartina elgtis nenatūraliai – visur reikia asmenybių, o ne dirbtinių būtybių. Žavesys, charakteris ir patirtis – trys dalykai, kuriuos turi kiekvienas iš mūsų ir kuriais reikia mokėti pasinaudoti: ką reikia – išryškinti, kas nelabai patrauklu – užmaskuoti.
Mandagumas padeda siekti sėkmės versle, tad būtina tiksliai laikytis garbės kodekso, nepripažįstančio jokių nukrypimų. Kitaip sakant, moralinis mūsų veiklos ir elgesio vertinimas be galo svarbus.
Elgesio normos visąlaik keičiasi. Jas kuria ekonominę ir intelektinę valdžią turinti visuomenės grupė – jos nariai tarpusavyje ir susitaria, koks elgesys laikytinas norma. Dėl to reikia nuolatos sekti permainas, antraip galima atsidurti nepatogioje situacijoje. Šiandien vėl aktuali ankstesniųjų laikų nuostata: gero manieros yra būtina kiekvienos karjeros sąlyga. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-24
DalykasEtiketo referatas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis16.17 KB
AutoriusD.
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Geros manieros prabanga ar butinybe [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą