Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Kalbos etiketo vaidmuo paslaugų sferos darbuotojų kalboje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kalbos etiketo vaidmuo paslaugų sferos darbuotojų kalboje

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Kalbos etiketas ir žmogaus kultūra. Kalbos etiketo normos. Sveikinimasis ir sveikinimas. Atsisveikinimas. Linkėjimai. Užuojautos bei paguodos žodžiai. Dėkojimas. Mandagumo žodžiai prašom, prašyčiau. Mandagus kreipimasis į nepažįstamus, pasiteiravimas. Ir ginčytis reikia mandagiai. Susipažinimas. Kalbamės telefonu. Išvados.

Ištrauka

Kultūringai, mandagiai, nuoširdžiai bendraujantį žmogų visi mėgsta, o šiurkštaus, nemandagaus vengia, kartais atsimoka tokiu pat šiurkštumu. Iš to kyla nuotaiką gadinančių, gyvenimą kartinančių konfliktų. O Mandagus ir pagarbus tonas patraukia, gerai nuteikia. O jei girdime kalbą, pilną keiksmažodžių, nešvankybių.
Kad kalba būtų ne tik taisyklinga, graži, bet ir kultūringa, mandagi rūpinasi kalbos etika. Kalbos etika - daugiausia psichologų, sociologų, iškalbos meno specialistų ir apskritai visos visuomenės reikalas. Tačiau kalbininkams labiau rūpi tik jos atšaka - kalbos etiketas, reikalaujantis kreipiantis, prašant, atsiprašant, dėkojant, linkint, pasisveikinant, atsisveikinant ir t.t. tinkamai, savo vietoje vartoti savas, o ne išsiverstas svetimas mandagumo formules.
Šio darbo tikslas – išsiaiškinti kalbos etiketo svarbą paslaugų sferos darbuotojų kalboje.
Darbą sudaro du pagrindiniai skyriai. Pirmajame aptarta kalbos etiketo sąvokos reikšmė, paties etiketo svarba. Antrajame – išdėstytos normos, kurių turėtų laikytis kiekvienas savo kalbos kultūra besirūpinantis žmogus.
Darbui literatūros ieškojau mokslinėje bei metodinėje literatūroje, Internete. Visą literatūros sąrašą galima rasti šio darbo pabaigoje
Žmogus yra visuomeninė būtybė, nuolat bendraujanti su kitais žmonėmis. Papročiais virtę bendravimo bei elgesio įpročiai ilgainiui įgauna tam tikrą tautinį savitumą, neatsiejamą nuo tautos kultūros požymių. Susiformavusias žmonių elgesio taisykles, apimančias išorinius tarpusavio bendravimo pasireiškimus, įprasta vadinti tarptautiniu žodžiu etiketas (iš prancūzų kalbos etiquette).
Svarbi bendravimo priemonė ir išraiška yra kalba. Apie žmogaus elgesį, gebėjimą gražiai bendrauti pirmiausia sprendžiama iš kalbos. Pokalbiuose išryškėja asmens savitumas ir kultūros požymiai. Mandagus žmogus, atsižvelgdamas į aplinkybes, lengvai geba parinkti reikiamus žodžius, tuoj pajunta, kokia intonacija geriausiai tinka juos tarti, visa laikysena parodo savo vidinės ir išorinės kultūros darną.
Kalba, jos kultūra svarbu kiekvienai asmenybei. Tai bendrosios žmogaus kultūros sudėtinė dalis. Turtinga, išlavinta kalba galima tobuliau mąstyti, tiksliau reikšti mintis, perteikti patirtį. Daugeliui intelektualiųjų profesijų kalba yra darbo įrankis. Mokytojas, dėstytojas dirba kalbėdamas, aiškindamas. Kalbėdamas vaidina aktorius. Rašydamas dėsto mintis rašytojas, žurnalistas. Mokslininkai, teisininkai ir daugelis kitų specialistų mintis išdėsto ir žodžiu, ir rašydami. Net paprastam žmogui ne sykį tenka rašyti laišką, prašymą, kartais kitokį raštą, o prireikus - bendrine kalba viešai pakalbėti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-30
DalykasEtiketo kursinis darbas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasKursiniai darbai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis30.82 KB
AutoriusRamune
Viso autoriaus darbų50 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kalbos etiketo vaidmuo paslaugu sferos darbuotoju kalboje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą