Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Kita>Etiketas>Vadovo ir pavaldinio bendravimo etiketas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vadovo ir pavaldinio bendravimo etiketas

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. Svarbus veiksnys vadovo ir pavaldinio bendravime yra žodynas. Darbdavio etiketas su busimu darbuotoju. Pastabos darbdaviui dėl atleidimo iš darbo. Darbo ir tarnybos etika. Vadovo kasdieninis elgesys įstaigoje. Užsienio šalių vadovo ir pavaldinio santykiai. Nyderlandai. Vadovavimo stilius. Viršininkų ir pavaldinių santykiai. Susirinkimai. Prancūzija. Viršininkų ir pavaldinių santykiai. Vokietija. Viršininkų ir pavaldinių santykiai. Anglija. Vadovavimo stilius. Viršininkų ir pavaldinių santykiai. Belgija. Vadovavimo stilius. Viršininkų ir pavaldinių santykiai. Šiais laikais pats sudėtingiausias bendravimas yra tarp vadovo ir pavaldinio moters (seksualinis priekabiavimas). Tarnybinis romanas. Tarnybiniai susirinkimai. Išvados.

Ištrauka

Manieras galima sieti su viešais renginiais – vedybomis, pobūviais, kokteilių vakarėliais, ir nereikia pamiršti, kad jos lemia sėkmę visose gyvenimo srityse. Ypač svarbios darbe, kur daugelis praleidžia didesnę laiko dalį. Mūsų elgesys tarnyboje ir tai, kaip atliekame savo darbą, formuoja kitų žmonių nuomonę apie mus. Nesvarbu, kaip tvarkote tarnybinius reikalus – telefonu, firmos lėktuve ar užsienio komandiruotėje – tinkamas elgesys, darbštumas ir sumanumas palengvina užduotį ir atveria kelią į sėkmę darbe.
Neišmokus gerų manierų neįmanoma padaryti karjeros. Šiandien, gyvenant itin judriame ir permainingame pasaulyje, karjerai daryti reikia kaip niekad daug žinių ir įgūdžių, mokėti neprarasti takto ir pasitikėjimo savimi. Protokolo žinovai teigia, kad nėra dviejų asmenų, kurie elgtųsi visiškai vienodai, net jeigu abu priklausytų tai pačiai kultūrai. Todėl visada pravers visos protokolo subtilybės, tarkim, - kaip keliauti lėktuvu, ką vilkėti, kaip kalbėti, kad patrauktume ir įtikintume pašnekovą. Ir darbe, ir namuose svarbu mokėti paprašyti ir padėkoti, kalbėtis telefonu, paklausti, atsakyti, ginčytis, ką nors pagirti ar papeikti, pasveikinti iškilminga proga ir paguosti skaudžios nelaimės valandą.
Kalbos maniera yra svarbi visais atžvilgiais. Jei vadovas bendrauja mandagiai su pavaldiniais, visi pavaldiniai perims jūsų bendravimo stilių. Jei vadovas su savo darbuotojais bendrauja linksmai ir pagarbiai, jie stengsis dirbti dar stropiau. Jei nuolat vadovas bus suirzęs ir nepatenkintas, darbuotojų nuotaika dar labiau suges.
Tarnyboje dažnos situacijos, kai reikia tiksliai žinoti, ką sakyti, kaip elgtis, rengtis ir ką rašyti. Žmonės, kuriems sekasi tarnyboje, daug pasiekė iš dalies todėl, kad žino, kaip elgtis daugelyje situacijų. Tos žinios gali būti instinktyvios , tėvų išugdytos arba išmoktos stebint kitus ir skaitant apie tinkamas manieras.
Malonus elgesys sukuria gerą atmosferą. Visi norėtume dirbti su mandagiais, taktiškais ar net užjaučiančiais kolegomis. Kita vertus, jei jūs nekreipiate dėmesio į savo aprangą, kalbate šiurkščiai ir su baisiomis kalbos klaidomis, dirbate aplaidžiai, esat nerangus ir neiškalbus per susitikimus ar tarnybinius renginius, turite mažiau šansų būti paaukštintas nei savimi pasitikintis vyras ar moteris, kurių elgesys palankiai veikia firmos įvaizdį. Gera elgsena visuomet bus pastebėta, o bloga atsigręš prieš patį žmogų.
Tarpusavio santykių kultūros taisyklės ypač svarbios šiandien, kai vis daugiau šalių pasirenka laisvosios rinkos kelią. Norint pasiekti verslo ar karjeros sėkmę, būtina žinoti bent pagrindinius protokolo reikalavimus – tik tada galima išvengti keblių situacijų ar net kuriozų. Protokolo laikymasis padeda laisvai jaustis oficialiose situacijose , žinoti, ko iš mūsų tikimasi, kaip elgtis, kad neįžeistume žmonių, su kuriais bendraujame. Rodyti dėmesį ir pagarbą kiekvienam žmogui – humaniškumo ir kultūringumo požymis. Tačiau norėdami, kad kiti šiuo teiginiu patikėtų, turime jį pagrįsti atitinkama savo elgsena, antraip žodžiai ir liks žodžiais. Tai, kad žmogus nežino mandagumo normų, nėra pasiteisinimas: jo elgesys laikomas tiesiog nepagarbiu ir dėl to jam tenka patirti nemažai nusivylimo akimirkų.
Dėl etiketo neišmanymo gali kilti nesusipratimų, ir atvirkščiai – tinkamu elgesiu ne tik galima patraukti klientus, bet ir pelnyti puikią reputaciją tarp bendradarbių ir tarp tų žmonių, kurie stovi ant aukštesnės hierarchijos laiptų pakopos. Etiketu reikia naudotis kaip sėkmės ir karjeros raktu.
.

Turtingas žodynas ir rūpestingai parinkti žodžiai padeda geriau susikalbėti. Vartodamas vadovas žodžius, kurių nesupranta, gaus visai priešingą rezultatą nei tikėjos, nors galbūt niekuomet to nesužinos. Jeigu abejoja žodžio reikšme arba jo tarimu, nesakykiti jo. Verčiau pasirinkite žinomą žodį. Nepersistenkti su retoriškais tuščiais posakiais - "įdomu", "gražu", "fantastika", "puiku", "tai bent", ir pan. Skurdinam jais kalbą iš tingėjimo. "Įdomus požiūris". "Įdomus pranešimas". "Įdomus pokalbis".
Vengti šių posakių: "supranti, ką noriu pasakyti?", "žinai", "noriu pasakyti, kad", "sėkmės". Negalima sakyti "klasiškas" vietoj "elegantiškas", "stogas" vietoj "namai", "baksai, bašliai" vietoj "pinigai". Ir negalima manyti, kad keiksmažodžiai padarys gerą įspūdį bendradarbiams – tai visiška nesąmonė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-20
DalykasEtiketo referatas
KategorijaKita >  Etiketas
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis21.71 KB
AutoriusAndrius
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/Dėstytojasdocentė Stanislava Juškienė
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
FakultetasRokiškio filialas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vadovo ir pavaldinio bendravimo etiketas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 2 Klasė/kursas
  • docentė Stanislava Juškienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą